Κυριακή, 11 Ιουνίου 2017

Ας σκεφτεί η ΚΕΕ και τους μαθητές στα Μαθηματικά Προσανατολισμού

Παραθέτουμε παρακάτω τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογικών επιδόσεων από το 2002 μέχρι σήμερα από τα οποία προκύπτει μία αλήθεια που αρκετοί εκτός χώρου αγνοούν...

Προκύπτει ότι οι μαθητές στα Μαθηματικά Προσανατολισμού (πρώην Μαθηματικά Κατεύθυνσης) έγραφαν σε ποσοστό 46% κάτω από 5 με άριστα το 20 με χειρότερη χρονιά το 2013 με 51,35% των μαθητών να γράφει μέχρι 4,9 με άριστα το 20!!!

Όσο για τους μαθητές που έγραφαν άριστα 18-20 αυτοί είναι μόλις το 3% των μαθητών κατά μέσο όρο με χαμηλότερο ποσοστό το φοβερό 0,65% το 2013!!!

Αν μελετήσει κάποιος ψύχραιμα τα στατιστικά εύλογα αναρωτιέται ποιος φταίει για το γεγονός ότι ένας στους 2 υποψηφίους στα Μαθηματικά δεν περνά το 4,9!


Μα ποιος άλλος από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων που συντηρεί τα θέματα σε αυτό το εξωπραγματικό επίπεδο για τους μισούς μας μαθητές. Αν θεωρούμε ότι αυτό είναι το επίπεδο γνώσεων που απαιτείται ας γράψουμε νέο σχολικό βιβλίο ας αυξήσουμε τις ώρες του μαθήματος της Ανάλυσης ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα οι μαθητές.

Εκτός και αν έχουμε μπερδέψει τις Πανελλαδικές Εξετάσεις με τις Ολυμπιάδες Μαθηματικών.

Τέλος ας σκεφτούμε ότι όταν ένας στους δύο μαθητές γράφει τόσο χαμηλά δεν μπορεί να γίνει σοβαρή διάκριση μεταξύ αυτών των μαθητών και έτσι τους αδικούμε κατάφορα. Και φυσικά δημιουργούμε μία άνευ προηγουμένου μαθηματικοφοβία που διατρέχει στη συνέχεια όλο το Λύκειο αλλά και το Γυμνάσιο.

Θερμή παράκληση λοιπόν και λόγω του νέου εξεταστικού ας επανέλθουμε από φέτος σε θέματα στα οποία θα μπορούν οι μαθητές να αποδείξουν την αξία τους και στα οποία θα κριθούν με δίκαιο και αξιόπιστο τρόπο.

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα  alfavita

Προς την επιτροπή θεμάτων μαθηματικών προσανατολισμού.

Είμαι μια μαθήτρια της Γ'ΛΥΚΕΙΟΥ, η οποία εξεταζόταν χθες στο μάθημα των μαθηματικών προσανατολισμού. Είμαι μια μαθήτρια που δεν σταμάτησα να διαβάζω όλη τη χρονιά και τα μαθηματικά ήταν η προτεραιότητα μου. Και σας ρωτώ, με τα θέματα σας τι καταφέρατε; Πιστεύετε ότι εξετάσατε τις γνώσεις μίας μαθήτριας λυκείου - και όποιου άλλου μαθητή - που αγωνίστηκε αυτή τη χρονιά για το στόχο της/του; Αν θεωρείτε πως με τα θέματά σας καταφέρατε να προτάξετε τη γνώση πάνω από καθετί, είστε αβάσιμοι.

Αυτό που καταφέρατε ωστόσο, είναι να πατήσετε κάτω κάθε μαθητή-μαθήτρια. Να του κόψετε τα φτερά. Να τον κάνετε να αισθανθεί πως ο κόπος που κατέβαλε ήταν άχρηστος - μιας και με τα θέματά σας τον εξετάσατε ελάχιστα γι'αυτόν. Αν νομίζετε πως τα θέματά σας ήταν προσιτά από την πλειονότητα των μαθητών των δημόσιων σχολείων, μάλλον δεν περάσατε ποτέ από αυτά τα θρανία ή ίσως λησμονείτε την δυσκολία αυτής της χρονιάς.
Είμαι μια μαθήτρια της Γ'ΛΥΚΕΙΟΥ. 
Δεν είμαι υπολογιστική μηχανή ώστε να μπορώ σε τρεις ώρες να σκεφτώ και να λύσω τα άπιαστα θέματά σας (αναφέρομαι στα υποερωτήματα του Θέματος Γ', Δ'). 

Και σας ρωτώ, σε ποια ύλη βασιστήκατε; Οφείλετε ή όχι να στηριχτείτε στα ζητήματα του σχολικού βιβλίου; Αν θεωρείτε πως εξετάσατε τον μέσο διαβασμένο μαθητή, είστε πραγματικά αιθεροβάμονες.

Αυτό που καταφέρατε, για μία ακόμη χρονιά, είναι να αποδείξετε περίτρανα ότι δεν ενδιαφέρεστε για τον συνεπή μαθητή. Μήπως τελικά ψάχνετε για διάνοιες και μαθηματικά ταλέντα; Διότι τότε οι πανελλαδικές εξετάσεις δε θα έπρεπε να είναι το μέσο αναζήτησής σας, αλλά οι μαθηματικές ολυμπιάδες. Ποιός πιστεύετε ότι θα επιλέξει τις μετέπειτα χρονιές να διδαχτεί το μάθημα αυτό;

Κάνετε κάθε μαθητή να στραφεί εναντίον του μαθήματος και μάλιστα να αισθάνεται απέχθεια για οτιδήποτε το θυμίζει.

Επαναπροσδιορίστε λοιπόν τους στόχους σας και προσπαθήστε να θυμηθείτε κάθε φορά που πιάνετε το στυλό σας για να γράψετε τα θέματά σας, πως απευθύνεστε σε μαθητές λυκείου και όχι σε ανθρώπους του πανεπιστημιακού κλάδου. Να θυμηθείτε και να εκτιμήσετε τον προσωπικό μόχθο κάθε μαθητή και να μην τον καταρακώνετε με τα σκληρά θέματα που επιλέγετε. Και τέλος, προς τι αυτή η εντατικοποίηση σπουδών, αφού στη συνέχεια μας περιμένει μία ακόμη θέση στα ταμεία ανεργίας;

Μια υποψήφια.


Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/ypopsifia-pros-epitropi-thematon-mathimatikon-kai-sas-roto-se-poia-yli#ixzz4jgmQgoW2
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook


Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης
Μαθηματικός

10 σχόλια:

  1. Συνάδελφε καλησπέρα.Έχεις δίκιο σε γενικές γραμμές αλλά για να είμαστε σωστοί πρέπει να επισημάνουμε ότι τα ποσοστά αυτά που σημειώνεις αναφέρονται στην τεχνολογική κατεύθυνση 2.
    Γι αυτό καλό είναι να γίνει ένας αναλογικός μέσος όρος ο οποίος να υπολογίζει και τους βαθμούς στα μαθηματικά της θετικής κατεύθυνσης.
    Όχι ότι θα αλλάξει πλήρως ό,τι συμπέρασμα προκύπτει,απλά και μόνο να βγάλουμε συμπεράσματα δίκαια και σαφέστατα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ και θα προσθέσω ότι με το νέο σύστημα το επίπεδο των μαθητών που επιλέγουν Μαθηματικά δεν βελτιώθηκε.

      Διαγραφή
  2. Συμφωνω απολυτα... οι Πανελλαδικες δεν ειναι Ολυμπιαδες....
    Εχουν καταντησει τα Μαθηματικα ο "μπαμπουλας" των Πανελλαδικων....
    Ακομα και καθηγητες αλλων μαθηματων κανουν σχολια του τυπου "εμεις δεν ειμαστε Μαθηματικα"... αλλά εμεις ακομα να καταλαβουμε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κυριε ΦΙλιππίδη εσείς τα λέγατε, μα ποιος να σας ακούσει; και η ιστορία επαναλαμβάνεται , σήμερα 9 Ιουνίου , η επιλογή των θεμάτων των μαθηματικών σας δικαιώνει και ταυτόχρονα η απογοήτευση των υποψηφίων μεγαλώνει. Τί προσπαθούν να αποδείξουν άραγε; Μεγάλα θύματα αποδυκνείονται τα παιδιά και βεβαίως οι ελληνικές οικογένειες που αιμορραγούν οικονομικά και δεν βρίσκουν τρόπους εναλλακτικούς για να απεγκλωβίσουν τα παιδιά τους από το αποτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα που τους ταλανίζει. Υπάρχει άραγε κάπου η ελπίδα , και πού βρίσκεται για να την δώσουμε στα παιδιά μας;
    Μία μητερα προβληματισμένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΑΙΟ. ΑΛΛΑ ΦΩΝΗ ΒΟΟΝΤΩΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κρίμα και πάλι κρίμα....
    Έκαναν τους πιο πολλούς μαθητές που διάβασαν σκληρά όλη τη χρονιά να νιώθουν ανίκανοι...
    Επίτηδες το κάνανε;...
    Κανείς δεν ξέρει...
    Μόνο οι θεματοδότες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε αυτο το διαγωνισμα ποσο πρεπει να γραψει ο μαθητης για να θεωρηθει ο βαθμος του καλος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σχετική η απαντηση καθως εξαρταται απο την κατευθυνση, τις σχολες που διεκδικει οποτε δεν μπορει να δοθει καθολικα αποδεκτη απαντηση. Λυπαμαι...

      Διαγραφή
  7. Σε αυτο το διαγωνισμα ποσο πρεπει να γραψει ο μαθητης για να θεωρηθει ο βαθμος του καλος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή