Stats

Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016

«Μαθηματικά μπορούν να διδάξουν μόνο μαθηματικοί»

 «Μαθηματικά μπορούν να διδάξουν μόνο μαθηματικοί»
Ο Σύλλογος Μαθηματικών Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Λάρισας, έχοντας υπόψη τις νέες αναθέσεις μαθημάτων που κοινοποιήθηκαν στα σχολεία από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τους καθηγητές της Πληροφορικής, σχετικά με τη διδασκαλία των μαθηματικών στο Γυμνάσιο (Β’ ανάθεση), επισημαίνει τα εξής: «Τα μαθηματικά αποτελούν ένα από τα βασικότερα μαθήματα στα προγράμματα σπουδών των σχολείων και αποτελούν μια συνεχή αλυσίδα γνώσης και μεθοδολογίας, επομένως πρέπει να διδάσκονται αποκλειστικά και μόνο από μαθηματικούς.



Το κυρίαρχο στοιχείο στη διδασκαλία των μαθηματικών δεν είναι μόνο οι μαθηματικές γνώσεις, αλλά και ο τρόπος μετάδοσής τους στους μαθητές, κάτι που έχουν διδαχθεί μόνον οι πτυχιούχοι μαθηματικοί.

Έχει παρατηρηθεί σε αρκετά σχολεία να διδάσκουν το μάθημα των μαθηματικών, καθηγητές Πληροφορικής (ως Β’ ανάθεση), προκαλώντας ανισότητα σε σχέση με τους μαθητές που διδάσκονται το μάθημα από μαθηματικούς.

Θεωρούμε συντεχνιακή την αντίληψη ότι πρέπει για κάλυψη και μόνο του ωραρίου, να διδάσκονται τα μαθηματικά και από κλάδους καθηγητών που προφανώς έχουν αποκτήσει στοιχειώδεις μαθηματικές γνώσεις, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, με σκοπό να κατανοήσουν βαθύτερα το αντικείμενό τους, κάτι που δεν τους καθιστά όμως ικανούς και επαρκείς δασκάλους των μαθηματικών.

Επιπρόσθετα, αν δεχτούμε την αντίληψη ότι τα μαθηματικά μπορούν να τα διδάξουν και καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, που διδάσκονται μαθηματικά στη διάρκεια των σπουδών τους, τότε θα πρέπει να δεχτούμε ότι και οι μαθηματικοί μπορούν να διδάξουν μαθήματα πληροφορικής (ως Β’ ανάθεση) αφού στα προγράμματα σπουδών των Μαθηματικών Σχολών συμπεριλαμβάνονται πολλά μαθήματα πληροφορικής.

Γι’ αυτό, αν πραγματικά επιθυμούμε αναβαθμισμένη εκπαίδευση για τα παιδιά μας, θα πρέπει να μείνουμε μακριά από συντεχνιακές λογικές, που ως στόχο έχουν αποκλειστικά την κάλυψη του ωραρίου κάποιων καθηγητών και όχι την ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία».

- See more at: http://www.eleftheria.gr/%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7/item/120107-%C2%AB%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CE%BF-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF%C2%BB.html#sthash.iwr1snpx.dpuf



Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης
Μαθηματικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου