Stats

Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2016

Το παραμύθι της Ιατρικής (ή γιατί πρέπει οι υποψήφιοι Ιατρικής να δίνουν 5ο μάθημα τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης)

 
Από τον Μαθηματικό Χρονόπουλο Τάκη,
Το παραμύθι της Ιατρικής
(ή γιατί πρέπει οι υποψήφιοι Ιατρικής να δίνουν 5ο μάθημα τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης)
Ως γνωστόν, η πιο δημοφιλής σχολή του 3ου Επιστημονικού Πεδίου είναι η Ιατρική.
Φέτος είχε βάση 18.648 το χαμηλότερο τμήμα, στην Αλεξανδρούπολη.
Οι περισσότεροι μαθητές πιστεύουν οτι τα μόρια αυτά γράφονται με την κατάλληλη προετοιμασία.
Αλλά πόσο εύκολο είναι κανείς να περιέχεται στους 638 καλύτερους υποψήφιους πανελλαδικά;
Ας δούμε μερικά σενάρια για το πως γράφονται (και δεν γράφονται) αυτά τα μόρια.
Πανελλαδικές 2016,

Ας θυμηθούμε τα νέα δεδομένα:
4 τα μαθήματα ανά πεδίο,
συν 1 οποιος θέλει να ανοίξει άλλο πεδίο.
Δεν μετρά ο βαθμός του σχολείου, ουτε με προσαρμογές.
Χρησιμοποίησα την αξιόπιστη εφαρμογή του Σχ. Συμβούλου Μαθηματικών Σπαθάρα για τον υπολογισμό των μορίων: http://www.pe03.gr/soft/moria-2016/moria-2016.htm
3ο πεδίο, συνεπώς
από μαθήματα κατεύθυνσεων: ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΧΗΜΕΙΑ
και από γενικής παιδείας: ΕΚΘΕΣΗ
ΣΕΝΑΡΙΟ 1ο
Ας υποθέσουμε οτι ένας μαθητης, με τα φετινά θέματα έγραφε:
ΒΙΟΛΟΓΙΑ 19
ΦΥΣΙΚΗ 19
ΧΗΜΕΙΑ 19
κι ΕΚΘΕΣΗ 15
στα μάτια μου, αυτός είναι πολυ καλός μαθητής,
είναι ένας μαθητής που γνωρίζει πολύ καλά 3 μαθήματα και μπορει να χάνει απο αιτιολογήσεις λίγα μόρια
θεωρείται άριστος αφού γραφει σταθερά 19
και στην Έκθεση, το παλέυει,
ένα 15 είναι ικανοποιητικός βαθμός
Πόσα μόρια έβγαλε; 18200
Ιατρική δεν έπιανε αφού η βάση ήταν 18648
Μα ο μαθητής δεν διάβασε;
Διάβασε αλλά δεν ήταν τόσο καλός όσο χρειαζόταν..
ΣΕΝΑΡΙΟ 2ο, χωρίς σχόλια
ΒΙΟΛΟΓΙΑ 19
ΦΥΣΙΚΗ 19
ΧΗΜΕΙΑ 19
κι ΕΚΘΕΣΗ 16
ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ: 18400
ΒΑΣΗ ΙΑΤΡΙΚΗΣ: 18648 , άρα δεν πέρναγε
ΣΕΝΑΡΙΟ 3ο, χωρίς σχόλια
ΒΙΟΛΟΓΙΑ 19
ΦΥΣΙΚΗ 19
ΧΗΜΕΙΑ 19
κι ΕΚΘΕΣΗ 17
ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ: 18600
ΒΑΣΗ ΙΑΤΡΙΚΗΣ: 18648 , άρα δεν πέρναγε
ΣΕΝΑΡΙΟ 4ο, χωρίς σχόλια
ΒΙΟΛΟΓΙΑ 19,5
ΦΥΣΙΚΗ 19,5
ΧΗΜΕΙΑ 19,5
κι ΕΚΘΕΣΗ 15
ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ: 18600
ΒΑΣΗ ΙΑΤΡΙΚΗΣ: 18648 , άρα δεν πέρναγε
Με τέτοιους βαθμούς, δεν μπορείς να αποκαλείς έναν μαθητή αποτυχημένο, επειδή δεν έπιασε Ιατρική.
Συμπέρασμα
Η Ιατρική όσο και να διαβάσει κανείς όταν τα μαθήματα είναι 4, κανείς δεν μπορεί να του εγγυηθεί οτι θα γράψει τα απαιτούμενα μόρια. Δεν είναι θέμα διαβάσματος του μαθητή, η εισαγωγή σε μια τέτοια σχολή γιατί οι εξετάσεις είναι τελειώς ανταγωνιστικές.Τόσες θέσεις διαθέσιμες για τόσους υποψήφιους. Στις σχολές υψηλής ζήτησης ειδικά οι βαθμολογίες είναι πολύ υψηλές και άπιαστες για την πλειοψηφία των υποψηφίων.
Αν τωρα ο μαθητής είχε δώσει και ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ, αφενός θα άνοιγε άλλο πεδίο, αφετέρου θα είχε άλλες υψηλόβαθμες σχολές Πολυτεχνείου να πιάσει. Δεν υποτιμώ τις σχολές του 3ου πεδίου πλήν της Ιατρικής (και οι Οδοντιατρικές φετος 18570 είχαν βάση, και οι ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΕΣ 18351), αλλά με λιγότερα μόρια θα χτυπούσε πολυ καλές σχολές του Πολυτεχνείου φέτος, όποιος υποψήφιος είχε δώσει και Μαθηματικά Κατεύθυνσης.
Εσείς οι καθηγητές, γονείς, συμμαθητές, υποψήφιοι, ενημερώστε οποιονδήποτε υποψήφιο βρείτε για Ιατρική και πείτε το εξής απλό παράδειγμα:
Οτι αν φέτος έγραφε στα 3 μαθηματα κατευθυνσης 19,5 (ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΦΥΣΙΚΗ και ΧΗΜΕΙΑ) και 15 στην ΕΚΘΕΣΗ δεν περναγε ΙΑΤΡΙΚΗ.
Και ρωτήστε τους αν πιστευουν οτι μπορούν να γράψουν του χρόνου, αντίστοιχους βαθμούς.
Αν τους φάινεται πολύ δύσκολο, να γράψουν κάτι καλύτερο από αυτό, τότε να τους προτείνετε σαν 5ο μάθημα, τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, για να ανοίξουν το πεδίο των Πολυτεχνείων.
Μπορεί να τους πάρει παραπάνω χρόνο στο διάβασμα, αλλά τουλάχιστον δεν θα κυνηγάνε τόσο υψηλούς βαθμούς σε όλα τα μαθήματα.
Κάποιος μπορει να ισχυριστεί οτι αυτά τα λέω, ως μαθηματικός (συντεχνιακά), για να προσελκύσω κόσμο στο μάθημά μου Πανελλαδικά.
Ο λόγος που τα λέω είναι ένα πρόσφατο περιστατικό από το σχολείο μου:
Πέρασε τις μέρες αυτές μια μαθήτρια στο σχολείο που είμαι, απόφοιτη πλέον. Πέρσι έδινε στοχεύοντας σε ΙΑΤΡΙΚΗ.
Διάβασε 4 μαθήματα, όσο καλύτερα μπορούσε και είχε τις ατυχίες της σε 1 μάθημα κατεύθυνσης στις εξετάσεις γράφοντας λιγότερο από 19.
Δεν έγραψε 19.5 19.5 19.5 και 15 για να περάσει ΙΑΤΡΙΚΗ.
Και έλεγε πως θα ξαναδώσει δίνοντας και 5ο μάθημα.
Την ρώτησα γιατι να δίνει 5 και να διαβάζει παραπάνω, όταν μπορεί να δίνει 4 και να αποδίδει καλύτερα;
Και απάντησε η μαθητρια αποστομωτικά:
<<Γιατί δεν διάβασα; >>
Τότε συνειδητοποίησα οτι όσο και να διαβάσει κανείς, μια αιτιολόγηση να χάσει σε μάθημα κατεύθυνσης, την έχασε την ΙΑΤΡΙΚΗ.
Και μου είπε πως θα δώσει 5ο μάθημα, τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ έτσι ώστε, ό,τι και να γίνει να περάσει σε μια καλή σχολή.
Αν τώρα κάποιος της ειχε πει πέρσι, οτι με 19.5 σε ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΧΗΜΕΙΑ και 15 στην ΕΚΘΕΣΗ, δεν θα πέρναγε (λογικά) ΙΑΤΡΙΚΗ, πιθανότατα να είχε παρει εξαρχής και 5ο μάθημα, τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ και τώρα θα ήταν φοιτήτρια σε μια καλή σχολή.
Αναφέρετε τα παραπάνω αριθμητικά παραδέιγματα και ας αποφασίσουν οι υποψήφιοι μόνοι τους

Ας μιλήσουμε για τον τίτλο

Είναι παραμύθι ότι όλοι μπορούν να γίνουν Γιατροί με πανελλαδικές.
Φέτος ήθελε κάτι καλύτερο από τους εξής βαθμούς:
97,5 ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
97,5 ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
97,5 ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
και 75 ΕΚΘΕΣΗ για να μπει κανείς ΙΑΤΡΙΚΗ.
Αυτούς τους βαθμούς δεν μπορούν να τους γράψουν όλοι οι μαθητές, όσο και να διαβάσουν. Προφανώς εννοείται οτι υπάρχει μια σταθερή προσπάθεια τα προηγούμενα χρόνια για να ελπίζει κάποιος σε τέτοιους βαθμούς. Ανεξάρτητα με τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, το μάθημα της ΕΚΘΕΣΗΣ ήταν αυτό που έκρινε την ΙΑΤΡΙΚΗ φέτος.


Ας μιλήσουμε για τα όνειρα των μαθητών.

Αν οποιοσδήποτε υποψήφιος ονειρεύεται να περάσει σε συγκεκριμένη σχολή, θα διαβάσει μόνο και μόνο για να περάσει εκεί και πουθενά αλλού είτε η σχολή λέγεται Ιατρική είτε Νομική είτε Φυσικό. Οπότε δεν έχει κανένα νόημα για τον υποψήφιο που έχει κατασταλάξει σε μια σχολή να συζητάμε για τις εναλλακτικές. Εφόσον θέλει Ιατρική, θα δίνει μόνο για Ιατρική και οι υπόλοιπες σχολές δεν του αρκούν. Είναι ο μαθητής που κυνηγά την 1η του επιλογή και έχει προετοιμαστεί σε βάθος χρόνου για να να την διεκδικήσει. Γιατί κακά τα ψέματα, δεν αρκεί μιας χρονιάς διάβασμα για να καλύψει κανείς τα πιθανά κενά από άλλες τάξεις (ιδιαίτερα όταν εξετάζεται σε Μαθηματικά ή Φυσική που υπάρχει μια συνέχεια).

Ας μιλήσουμε για τον Υποψήφιο 3ου πεδίου

Για τον συνειδητοποιημένο υποψήφιο δηλαδή που ονειρεύεται να περάσει Ιατρική και μόνο εκεί, ας δώσει μόνο 4. Είναι λογικό κι επόμενο να μην τον καλύπτουν οι υπόλοιπες σχολές, οποιουδήποτε πεδίου. Το μόνο που θα τον συμβούλευα είναι ότι πρέπει να ξέρει πολύ καλά που στοχεύει. Ότι φέτος, γράφοντας σε 3 μαθήματα προσανατολισμού 97,5 /100 (δηλ. 19,5 στα 20) και έκθεση 75/100 (δηλ. 15 στα 20) δεν θα πέρναγε Ιατρική. Δεν έβγαζε τα απαιτούμενα μόρια. Οπότε θα ήθελε φέτος, κάτι καλύτερο από τους βαθμούς αυτούς. Οπότε όσοι κυνηγάνε το όνειρό τους στην Ιατρική, ας ξέρουν και τι βαθμό κυνηγάνε.


Ας πάμε τώρα στον Υποψήφιο Ιατρικής που δεν θέλει αποκλειστικά Ιατρική αλλά μια καλή σχολή ή κρίνει πως τους βαθμούς που προανέφερα, δεν μπορεί να τους γράψει. Δεν υποτιμώ κανέναν μαθητή αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι μπορούν όλοι οι μαθητές να γράψουν 97,5 /100 στα 3 μαθήματα κατεύθυνσης και 75/100 στην Έκθεση πανελλαδικά. Και δεν είναι θέμα διαβάσματος του μαθητή, είναι θέμα προετοιμασίας των υπόλοιπων χρόνων.

Ας ξεκαθαρίσει πρώτα ο Υποψήφιος Ιατρικής αν ονειρεύεται να γίνει γιατρός ή θέλει να περάσει σε μια καλή σχολή. Προσωπικά πλην της Ιατρικής δεν θεωρώ τις υπόλοιπες σχολές στο 3ο πεδίο καλές . Στο ίντερνετ μάλιστα έχω διαβάσει το εύστοχο σχόλιο ότι στις υπόλοιπες σχολές του 3ου πεδίου, σπουδάζουν οι <<αποτυχημένοι>> γιατροί (εννοώντας όσους απέτυχαν να περάσουν Ιατρική).

Ο μαθητής τώρα που θέλει μια καλή σχολή και επιλέγει να δώσει σαν 5ο μάθημα τα Μαθήματικά Κατεύθυνσης ξέρει ότι θα εξεταστεί σε ένα μάθημα τόσο απαιτητικό όσο η Φυσική και τα όποια κενά έχει από άλλες τάξεις θα φανούν στην πορεία. Αν επέλεξε στην Β΄ Λυκείου να τα παραμελήσει, τότε θα συναντήσει αρκετές δυσκολίες αλλά όλα είναι θέμα προετοιμασίας. Προφανώς ο χρόνος, ο κόπος και το χρήμα που θα αφιερώσει, θα του στοιχίσουν στο να μην γράψει στα υπόλοιπα 4 μαθήματα, όσο θα έγραφε αν έδινε μόνο τα 4 και όχι 5 . Ενώ κατά πάσα πιθανότητα έτσι χάνει την Ιατρική, αυξάνει τις πιθανότητες να περάσει σε μια καλή σχολή.

Ας μιλήσουμε για τον φετινό αποτυχημένο

Αδυνατώ να δεχτώ ότι ο μαθητής που γραφεί τους εξής βαθμούς:
97,5 ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
97,5 ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
97,5 ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
και 75 ΕΚΘΕΣΗ, στοχεύοντας στην ΙΑΤΡΙΚΗ φέτος, θεωρείται αποτυχημένος.

Τι είναι καλύτερο η αποτυχία ή μια σχολή που δεν επέλεξε και την δήλωσε για να γεμίσει το μηχανογραφικό;

Προτάσεις

Αν ένας υποψήφιος Ιατρικής θέλει μόνο ΙΑΤΡΙΚΗ και πιστεύει ότι μπορεί να τα πάει καλύτερα, ας δώσει 4 μαθήματα και αν αποτύχει ας ξαναδώσει πάλι 4 μέχρι να περάσει. Αυτό λέγεται ΚΥΝΗΓΑΩ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ.

Αν ένας υποψήφιος Ιατρικής θέλει μια καλή σχολή, είτε θεωρεί ότι όσο και να διαβάσει δεν μπορεί να γράψει τόσο καλά, τότε ας δώσει σαν 5ο μάθημα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ, τουλάχιστον να μην έχει μια αποτυχημένη χρονιά, να αυξήσει τις πιθανότητες να περάσει σε μια ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΗ.

Με το 5ο μάθημα, μειώνεις κατά πολύ τις πιθανότητες να περάσεις Ιατρική, αλλά τουλάχιστον παραμένεις στο κυνήγι μιας καλής σχολής.

Καλύτερα τα εξεταζόμενα μαθήματα σε όλα τα πεδία να ήταν 5 και όχι 4 έτσι ώστε τα Μαθηματικά, που ασκούν την κριτική σκέψη και τον μεθοδικό – λογικό – αναλυτικό τρόπο αντίληψης, να είναι στα Υποχρεωτικά του μελλοντικού Ιατρού.

Παραπάνω μίλησα για τους υποψήφιους της Ιατρικής που κυνηγάνε είτε το όνειρό τους είτε μια καλή σχολή. Για σχολές με επαγγελματική αποκατάσταση, ας μιλήσει κάποιος άλλος.

https://www.facebook.com/parmenides51/posts/724429484376398

Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης
Μαθηματικός

1 σχόλιο:

  1. Το πρόβλημα φέτος στο 3ο πεδίο ήταν ξεκάθαρα το χαμηλό επίπεδο των θεμάτων που μπήκαν στις εξετάσεις, στη φυσική τη βιολογία και τη χημεία. Δεν υπήρχε κλιμάκωση και δεν μπορούσε να ξεχωρίσει ο άριστα προετοιμασμένος σε όλο το λύκειο μαθητής, από τον απλώς καλά διαβασμένο. Με τα περσινά θέματα ο πρώτος θα ήταν πάλι στο 19 ο δεύτερος όμως στο 17-18

    ΑπάντησηΔιαγραφή