Stats

Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2016

Οι δανειστές πιέζουν να αποσυρθεί ο νόμος Φίλη

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου
Οριστική συμφωνία για τις δύο βασικές μνημονιακές υποχρεώσεις του υπουργείου Παιδείας, δηλαδή την κατάρτιση του 3ετούς προγράμματος και τη σύνταξη νέας έκθεσης ΟΟΣΑ, αλλά αδιέξοδο στη συνεχιζόμενη διαφωνία για την ιδιωτική εκπαίδευση, η οποία φαίνεται ότι παίρνει τον δρόμο για το Μαξίμου ώστε να διευθετηθεί πολιτικά.

Αυτά ήταν τα αποτελέσματα της χθεσινής συνάντησης του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, με τους εκπροσώπους των θεσμών, τους οποίους δεν έβλεπε για πρώτη φορά, καθώς συμμετείχε σε πολλές ανάλογες συναντήσεις, αλλά για πρώτη φορά τους συνάντησε με την ιδιότητα του υπουργού.
«Ηταν μια προγραμματισμένη και καλή συνάντηση» δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο νέος υπουργός Παιδείας, χωρίς να θέλει, ωστόσο, να δώσει λεπτομέρειες.
Σύμφωνα, όμως, με πληροφορίες, ο κ. Γαβρόγλου, χαρακτηρίζοντας καλή τη συνάντηση, θέλει να αναδείξει την πρόοδο των συζητήσεων για τα δύο μείζονα, εναπομείναντα θέματα των διαπραγματεύσεων, το 3ετές και την έκθεση του ΟΟΣΑ.
Λέγεται, μάλιστα, ότι ουσιαστικά έχουν ήδη «κλείσει» και τα δύο, σε αντίθεση με το θέμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης το οποίο, ακόμη μια φορά, ετέθη πιεστικά από τους εκπροσώπους των δανειστών.
Για την ακρίβεια, δεν σταμάτησαν ποτέ οι πιέσεις ενώ θεωρείται βέβαιο ότι θα συνεχιστούν.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν κύκλοι του υπουργείου, το θέμα αυτό ούτε συνδέεται ούτε επηρεάζει την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων σε ό,τι αφορά τις μνημονιακές υποχρεώσεις, καθώς δεν έχει τεθεί από τους δανειστές ως προϋπόθεση προαπαιτούμενο ή μέρος των σχετικών συζητήσεων.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι θα μειωθεί η πίεση για τη συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία έχει τη σφραγίδα του τέως υπουργού, Νίκου Φίλη.
Οι αρχικές ενστάσεις κυρίως για τις διατάξεις που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις έχουν εξελιχθεί σε ανοιχτές πιέσεις για απόσυρση συνολικά του νόμου, ο οποίος κατά την επιχειρηματολογία των δανειστών δημιουργεί ένα νέο εργασιακό πλαίσιο που μπορεί να διευρυνθεί και στον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα.
Συγκεκριμένα, θεωρούν ότι ειδικά η διάταξη για την κατάργηση των αναιτιολόγητων απολύσεων θα αποτελέσει πρόκριμα για τις απολύσεις συνολικά στον χώρο.

Οι διαφωνίες των θεσμών

Είναι χαρακτηριστικό ότι διαφωνούν ακόμα και με αντιπροτάσεις για τροποποιήσεις στην επίμαχη διάταξη, όπως τη σύσταση όχι υπουργικής (όπως προβλέπεται με τον νόμο), αλλά άλλης, ανεξάρτητης επιτροπής για την εξέταση της αιτιολόγησης των απολύσεων.
Αλλωστε, ο ίδιος ο Νίκος Φίλης στη Βουλή είχε προτείνει στα αντιπολιτευτικά κόμματα να καταθέσουν προτάσεις προς συζήτηση.
Ακόμη, δεν γίνεται δεκτή καμία διαβεβαίωση από την ελληνική πλευρά ότι ουσιαστικά πρόκειται για επαναφορά ρύθμισης που υπαγορεύεται από το Σύνταγμα, αφορά αποκλειστικά τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και για τον λόγο αυτό δεν επηρεάζει τον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα, όπως δεν τον επηρέαζε ποτέ.
Οπως φαίνεται, όμως, οι συνοπτικές λύσεις εξακολουθούν να είναι οι πιο… δημοφιλείς στις πρακτικές των εκπροσώπων των Βρυξελλών.
Με επαναλαμβανόμενο και άκαμπτο το επιχείρημα περί παρέμβασης στην αγορά, επιμένουν στην κατάργηση της ρύθμισης.
Η διευθέτηση δεν έχει επέλθει και ήδη άρχισε να δημιουργείται η αίσθηση ότι απαιτείται πολιτική πλέον παρέμβαση, φυσικά από τον πρωθυπουργό, ενόψει των τελικών διαπραγματεύσεων για το κλείσιμο της αξιολόγησης.
Πάντως, στο υπουργείο Παιδείας, με εξαίρεση το συγκεκριμένο ζήτημα, επικρατεί ικανοποίηση καθώς ολοκληρώνονται οι συζητήσεις για το 3ετές και την έκθεση ΟΟΣΑ.
Οπως επισημαίνεται, η σύνταξη νέας έκθεσης αποτελούσε ελληνικό αίτημα που έγινε δεκτό, ενώ το 3ετές περιλαμβάνει καίριες μεταρρυθμίσεις που αντανακλούν τις προτεραιότητες (και αντιλήψεις) τόσο της προηγούμενης όσο και της νυν ηγεσίας του υπουργείου.
Ανάμεσα σ' αυτές, οι ρυθμίσεις για τον Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Ερευνας, η αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων στο Λύκειο, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας κ.ά.

http://www.efsyn.gr/arthro/oi-daneistes-piezoyn-na-aposyrthei-o-nomos-fili

Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης
Μαθηματικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου