Stats

Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Πλάνο αξιολόγησης σε σχολεία και διευθυντικά στελέχη


Κ. Γαβρόγλου: Εξαντλητικός διάλογος με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ πριν τη από νομοθέτηση - Εσωτερική η αξιολόγηση στις σχολικές μονάδες, χωρίς να αφορά συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς * Ατομική αξιολόγηση αποκλειστικά και μόνο για στελέχη της εκπαίδευσης από υποδιευθυντές και πάνω
Διάλογο για αξιολόγηση δύο επιπέδων, σε σχολεία και σε στελέχη εκπαίδευσης, προανήγγειλε ενώπιον ΔΟΕ και ΟΛΜΕ ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου. Αν για κάτι δεσμεύτηκε,
εξάλλου, στη χθεσινή συνάντησή τους, αυτό αφορά την εκκίνηση ενός “εξαντλητικού” -όπως χαρακτηρίστηκε- διαλόγου, που θα προηγείται της όποιας νομοθετικής πρωτοβουλίας. Δεν δεσμεύτηκε πάντως για τον αριθμό των μόνιμων διορισμών.
Πέραν των νομοθετικών ρυθμίσεων που βρίσκονται σε στάδιο ολοκλήρωσης και κατάθεσης (για το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, ορισμένες μικρές ρυθμίσεις για τις πανελλαδικές, ζητήματα που αφορούν τις δημόσιες βιβλιοθήκες, αλλά και η μικρή αλλαγή στον νόμο για την ιδιωτική εκπαίδευση), ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου είναι να καταρτιστεί ένα σχέδιο για την αξιολόγηση. Εξάλλου, πρόκειται για αντικείμενο της συμφωνίας με τους θεσμούς προκειμένου να ξεκινήσουν οι διορισμοί εκπαιδευτικών.
Η αξιολόγηση θα γίνει σε δύο επίπεδα, σε αυτό της σχολικής μονάδας και σε επίπεδο στελεχών εκπαίδευσης (από υποδιευθυντές και πάνω). Η πρώτη περίπτωση αφορά εσωτερικές κρίσεις που δεν θα συνοδεύονται από εκθέσεις και αναφορές σε προϊσταμένους και δεν θα αφορούν συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς. Στόχος δεν είναι η τιμωρία, όπως διευκρινίζουν από το υπουργείο Παιδείας, αλλά να καταφέρει η σχολική μονάδα να σχεδιάζει στην αρχή της χρονιάς ένα πλάνο δράσεων για τη βελτίωση του έργου της, που θα ανασχεδιάζεται στα μέσα του έτους και θα αποτιμάται στο τέλος. Ο δεύτερος τύπος αξιολόγησης, η ατομική αξιολόγηση, “αφορά αποκλειστικά και μόνο τα στελέχη της εκπαίδευσης”, όπως ξεκαθάρισε ο Κ. Γαβρόγλου. Κατά τις πληροφορίες, οι πρώτες επεξεργασίες αφορούν αναπροσαρμογή του καθηκοντολογίου των στελεχών ανά βαθμίδα και έναν νέο τρόπο επιλογής που θα βασίζεται σε συμβατά με τις αρμοδιότητες κριτήρια.

“Πρώτη φορά γραπτή συμφωνία με τους θεσμούς για διορισμούς”

Όσο για τους μόνιμους διορισμούς, από πλευράς της ΔΟΕ αναφέρθηκε ότι δεν υπήρξε καμία δέσμευση. Ωστόσο, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, “για πρώτη φορά τέθηκε γραπτώς και έγινε αποδεκτή η ανάγκη διορισμού μονίμων εκπαιδευτικών”. Αυτό προκύπτει και με βάση τις πληροφορίες για την έκβαση της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς, χωρίς ωστόσο να υπάρχει συμφωνία για τον αριθμό τους.
Ο Κ. Γαβρόγλου ενημέρωσε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ και για την έκθεση του ΟΟΣΑ, επαναλαμβάνοντας ότι “δεν είναι δεσμευτική” και ότι η ενδιάμεση έκθεση του οργανισμού, που ακυρώνει την έκθεση του 2011 και αναμένεται να παραδοθεί προσεχώς, είναι σημαντικά βελτιωμένη από αυτή που είχε αρχικά κατατεθεί. Η τελική έκθεση θα παραδοθεί στο τέλος του 2017.
Η επόμενη συνάντηση των ομοσπονδιών με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου ορίστηκε για τη μεθεπόμενη εβδομάδα, με θέμα την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων. Σήμερα, σημειωτέον, οι ομοσπονδίες συνεδριάζουν για να αποτιμήσουν τη χθεσινή πρώτη συνάντησή τους με τον υπουργό.

http://www.avgi.gr/article/10839/7700078/plano-axiologeses-se-scholeia-kai-dieuthyntika-steleche

Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης
Μαθηματικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου