Stats

Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2017

Διάλογος για το Λύκειο χωρίς τα σημεία αιχμής

Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου
Xωρίς τις προτάσεις για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (όπως είχε αναφέρει η «Εφ.Συν.»), χωρίς αναλυτικές υποδείξεις για τη φυσιογνωμία και τη δομή του Λυκείου, χθες, κατατέθηκε η πρόταση του ΙΕΠ για το νέο Λύκειο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προκειμένου να ξεκινήσει ο σχετικός διάλογος.

«Η λογική είναι να υπάρξει κάποιο κείμενο, όχι πολύ λεπτομερές, ώστε να αρχίσει η συζήτηση. Αξιοποιούμε την εμπειρία και τις προτάσεις του διαλόγου. Δεν ξεκινάμε από το μηδέν, θα ήταν λάθος».
Με αυτή την επισήμανση ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, χθες, έδωσε το στίγμα της θέσης του εν όψει της συζήτησης, αλλά δικαιολόγησε παράλληλα και την απόφαση να κατατεθεί, εν τέλει, ένα γενικό σχέδιο με τις βασικές μεταρρυθμιστικές προτάσεις, αλλά όχι όσες προκάλεσαν πρόωρες αντιδράσεις.
Κατόπιν τούτων, με τη δέσμευση του υπουργού ότι δεν θα υπάρξει παράλληλη σχετική νομοθετική ρύθμιση όσο διάστημα διαρκέσει η συζήτηση στην Επιτροπή, χθες τέθηκε το πλαίσιο του διαλόγου, ο οποίος βέβαια θα συμπεριλάβει και τα σημεία αιχμής, δηλαδή το ζήτημα του Απολυτηρίου, το εξεταστικό και το α’ έτος στα ΑΕΙ.
Σύμφωνα με την εισήγηση του κ. Γαβρόγλου, το πλάνο της συζήτησης περιλαμβάνει αρχικά τους εμπειρογνώμονες που έχουν και θεσμική ιδιότητα, ακολούθως τους φορείς και αμέσως μετά, αφού γίνει σύνθεση των συμπερασμάτων, τοποθέτηση βουλευτών.
Ετσι, την ερχόμενη εβδομάδα, την Τρίτη, θα προσέλθει στην Επιτροπή ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης.
Θα ακολουθήσουν, ο πρόεδρος της Επιτροπής του Εθνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος, ο (πολύπειρος) πρόεδρος του Οργανισμού Πανελλαδικών Εξετάσεων, Γεώργιος Δάσιος κ.ά.
Ενδιαφέρον προκάλεσε η πρόταση του τέως υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη, να μην κληθούν οι διοικήσεις των συνδικαλιστών φορέων («εδώ δεν κάνουμε συνδικαλιστική συζήτηση») αλλά εκπρόσωποι από τα ερευνητικά Ινστιτούτα που λειτουργούν υπό την αιγίδα αυτών των φορέων.
Δεν συμφώνησαν όλοι σ’ αυτό, αντιθέτως συναίνεσαν στην πρόταση του ίδιου να κληθούν και εκπαιδευτικοί εκτός Ομοσπονδιών («να ακουστεί αδιαμεσολάβητα η γνώμη των εκπαιδευτικών») όπως και μαθητές.
Θυμίζουμε ορισμένα από τα βασικά σημεία της πρότασης του ΙΕΠ:
◼ Κοινός κορμός στην Α’ τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και σταδιακή οργάνωση των Β’ και Γ’ τάξεων στη λογική επιλογών που εξασφαλίζουν ισοτιμία των δύο μορφών εκπαίδευσης.
◼ Αμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ώστε να συμπεριλάβει την Α’ Λυκείου και η εξέταση της δυνατότητας γρήγορης επέκτασης και στις άλλες δύο τάξεις.
◼ Αύξηση των ωρών διδασκαλίας ανά μάθημα-ενότητα (για την Γ’ προτείνονται εξάωρα μαθήματα).
◼ Σημαντική μείωση του αριθμού των μαθημάτων στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου.
◼ Αύξηση ωρών διδασκαλίας των επιμέρους μαθημάτων.

http://www.efsyn.gr/arthro/dialogos-gia-lykeio-horis-ta-simeia-aihmis

Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης
Μαθηματικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου