Stats

Σάββατο, 27 Μαΐου 2017

25-05-17 Ομιλία του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στην Ολομέλεια της Βουλής

25 05 17olomeleia
25-05-17 Ομιλία του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στην Ολομέλεια της Βουλής

Κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του Σχεδίου Νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα Εκπαίδευσης», ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, αναλύοντας το περιεχόμενο τού κάθε πυλώνα του Σχεδίου Νόμου, ανέφερε:
-       Για τη Μοριοδότηση:
«Πρώτα είναι το θέμα της επιστημονικής επάρκειας. Το θέμα της επιστημονικής επάρκειας πρέπει να το δούμε ώστε να καταλάβουμε ποιο είναι το κυρίαρχο στοιχείο. Το κυρίαρχο στοιχείο δεν είναι η πληθώρα διπλωμάτων αλλά μια συστηματικότητα στην επιστημονική ανέλιξη του υποψηφίου. Είναι κακό να υπάρχουν άτομα που να έχουν ένα δεύτερο πτυχίο από το πανεπιστήμιο; Ένα δεύτερο μεταπτυχιακό; Προφανώς και δεν είναι. Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι ότι αυτό που ενδιαφέρει πάρα πολύ την εκπαίδευση είναι πώς κανείς με τα πτυχία του μπορεί να ενσωματώνει στην καθημερινότητά του αυτά που έχει μάθει».

-       Για την Προϋπηρεσία:
«Αυτό που είναι πολύ πιο σύνθετο, είναι το θέμα της προϋπηρεσίας. Πρέπει να δούμε πιο είναι το κυρίαρχο στοιχείο. Ποιος είναι ο πυρήνας του προβληματισμού όταν λέμε ότι παίζει μεγάλο ρόλο. Για εμάς κυρίαρχο στοιχείο είναι η λειτουργία μέσα στην τάξη. Η λειτουργία μέσα στην τάξη υπερβαίνει την κιμωλία και τον πίνακα. Η λειτουργία μέσα στην τάξη είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο λειτούργημα. Απαιτεί από τον εκπαιδευτικό να παίζει και τον ρόλο του συμβούλου και τον ρόλο πολλές φορές του γονέα και τον ρόλο πολλές φορές του ψυχολόγου, ρόλους που πολλές φορές δεν είναι έτοιμος να παίξει αλλά βλέπει στα μάτια των παιδιών ότι πρέπει να το παίξει. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν ησυχάζουν στα διαλείμματα, δεν πηγαίνουν στην ώρα τους στο σπίτι τους γιατί θέλουν να καθίσουν με ένα παιδί, με έναν έφηβο και να μιλήσουν μαζί του. Αυτό δεν μοριοδοτείται που να σπάσουμε το κεφάλι μας. Η διδασκαλία στην τάξη μοριοδοτείται με έναν τυπικό τρόπο, αναλόγως με πόσα χρόνια έχεις, αλλά μην την υποβαθμίσουμε λέγοντας ότι η λειτουργία στην τάξη είναι απλώς να κάνεις το μάθημά σου. Το μάθημα στην τάξη είναι πολύ απαιτητικό, είναι πολύ υπεύθυνο και υπερβαίνει το θέμα μετάδοσης της γνώσης. Εμείς τονίζουμε ότι αυτό είναι κυρίαρχο. Προφανώς θα πρέπει να μοριοδοτηθούν και πρόσθετες δυνατότητες ή εμπειρίες διδασκαλίας. Αυτό που λέμε εμείς είναι ότι ειδικά για τα κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης να μπορεί να θεωρείται και αυτό διδασκαλία, αλλά να έχει ένα ανώτατο όριο. Το ίδιο ισχύει και για τους σχολικούς συμβούλους. Εκείνο όμως που δεν πρέπει να ισχύει είναι κάποιος να μετρά δύο φορές αυτό κάτι που έχει κάνει. Δεν μπορείς να παίρνεις και κάτι από αυτό που έχεις υπηρετήσει και κάτι για τη ειδική λειτουργία αυτού που έχεις υπηρετήσει. Μετά τις συζητήσεις που έγιναν στη Βουλή, η πρόταση ορθολογικοποιείται περισσότερο».
-       Για τη Συνέντευξη:
«Έχει ένα αμαρτωλό παρελθόν, πολύ αμαρτωλό παρελθόν. Εμείς την επαναφέρουμε γιατί πιστεύουμε ότι είναι ένα σημαντικό εργαλείο. Την επαναφέρουμε με χαμηλά μόρια και –επίσης- ένα από τα πράγματα που θα γίνεται είναι ότι θα συνεκτιμάται και η γνώμη του συλλόγου. Πρέπει να είναι αντικειμενικό, λέτε. Ξέρετε, ανάμεσα στο αντικειμενικό και το υποκειμενικό, υπάρχει τεράστιος χώρος. Όταν υπάρχουν άνθρωποι και όχι μηχανήματα, τότε θεσμοί -όπως είναι η συνέντευξη και γνώμη του συλλόγου- αποκτούν έναν πλούτο και πλουραλισμό γιατί κρίνουν οι άνθρωποι. Αυτό λοιπόν που λέμε είναι προφανώς να υπάρχουν όλοι οι έλεγχοι για να μην γίνεται καμία απολύτως αυθαιρεσία, αλλά ταυτοχρόνως να πάμε όλοι μαζί γενναιόδωρα ένα δυναμικό βήμα προς τα μπροστά. Να διεκδικήσουμε και να ανανοηματοδοτήσουμε τη συνέντευξη. Αυτό που είναι στη συνείδηση πολλών –που έχουν υποφέρει οι άνθρωποι- απαξιωμένο, το επαναφέρουμε δειλά και όλοι μαζί να το προφυλάξουμε. Νομίζουμε ότι δεν υπάρχει ένας τρόπος έκφρασης των συλλόγων. Ούτε και ένας τρόπος είναι πιο δημοκρατικός από τον άλλο. Η συνεκτίμηση και η έκφραση γνώμης είναι μια πολύ δύσκολη διαδικασία. Κινούμαστε στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΣτΕ και νομίζουμε ότι κατοχυρώνουμε τη λειτουργία της Δημοκρατίας και στο σχολείο αλλά και στα όργανα που θα παίρνουν τις αποφάσεις τους σε επίπεδο Δημοκρατίας και –μπορώ να σας πω- ένα βήμα πιο μπροστά από την κατεύθυνση που ήδη υπάρχει».
-       Για τη Θητεία:
«Όποιες και όποιοι είναι να κάνουν αίτηση τώρα, δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο το πόσα χρόνια έχουν υπηρετήσει ως διευθυντές. Αυτό είναι πεντακάθαρο. Το θέμα της θητείας, όμως, τίθεται ως συζήτηση όχι στο πλαίσιο μιας εβδομάδας αλλά στο πλαίσιο κάποιων χρόνων. Ας συζητήσουμε καταρχήν τι σημαίνει το θεωρητικό ζήτημα. Όταν ασκείς κοινωνικό λειτούργημα πρέπει ή όχι να έχεις θητεία; Όσοι είμαστε σε ένα πόστο, όταν κάνουμε μια δουλειά, η τάση είναι να γραφειοκρατικοποιούμαστε. Υπάρχουν ειδικές σχέσεις με άτομα οι οποίες –λόγω φιλίας ή οτιδήποτε- αναπτύσσονται. Αυτά δεν είναι καλά πράγματα. Άλλο είναι ο διευθυντής να σέβεται όλους και άλλο μέσα από μια καθημερινότητα, μετά από πολλά χρόνια, να δημιουργεί καταστάσεις που δεν είναι καλές για το σχολείο. Εμείς λέμε να το συζητήσουμε. Δεν δεσμευόμαστε για την επόμενη θητεία, αλλά να το συζητήσουμε ψύχραιμα και ήρεμα».
-       Για τη γνώμη του Συλλόγου:
«Αυτό μου έχει κάνει εντύπωση είναι η άρνηση συναδέλφων να πάρουν θέση για το αν θεωρούν τη γνώμη του συλλόγου, κάτι το θετικό. Ναι ή όχι; Είπε η κ. Κεραμέως ότι θέλουμε τον άξιο και όχι τον δημοφιλή. Αυτό όμως δεν υποτιμά την κρίση των ανθρώπων; Γιατί πρέπει να προτείνουν μόνο τους δημοφιλείς και όχι τους άξιους και όχι τους άξιους και δημοφιλείς; Γιατί δηλαδή το προνόμιο της αξιοσύνης το έχουν ορισμένοι μόνο σε αυτή την κοινωνία; Οι σύλλογοι έχουν απόλυτη ωριμότητα και ελευθερία να προτείνουν αυτούς που θα προτείνουν. Ορισμένοι δεν θα είναι ίσως άξιοι αλλά μην υπονομεύουμε τις διαδικασίες από την αρχή. Οι άξιοι δεν είναι άξιοι λόγω κάποιας αξιολόγησης που είναι με ένα φύλλο με άπειρες ερωτήσεις -ο ένας έχει μαζέψει 38 μόρια και ο άλλος 10. Αυτό δεν είναι δήλωση αξιοσύνης γιατί ουσιαστικά αυτό λέτε. Λέτε να ποσοτικοποιήσουμε την κοινωνική ζωή. Οι τρομακτικές πιέσεις για το θέμα της μοριοδότησης δεν βοηθούν τη Δημοκρατία. Από την άλλη μεριά η ποσοτικοποίηση κανονικοποιεί καταστάσεις, σού δίνει τη δυνατότητα να μπορέσεις να προχωρήσεις. Η ΝΔ και το ΚΚΕ λένε ‘καταργήστε πρώτα το καθηκοντολόγιο και μετά βλέπουμε για τον Σύλλογο’. Πρώτον, εμείς προχωράμε στην αλλαγή του καθηκοντολογίου. Δεύτερον, προχωράμε στη σύνταξη του Προεδρικού Διατάγματος για τη σχολική μονάδα. Τρίτον, έχουμε συζητήσεις με τον Συνήγορο του Παιδιού για να δούμε πώς με καλύτερο τρόπο θα προχωρήσουμε στα θέματα των μαθητικών κοινοτήτων».
-       Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:
«Το Νομοσχέδιο νομίζουμε ότι φέρνει ιδιαίτερα θετικές διατάξεις. Μια από αυτές είναι τα 5ετή πτυχία να μπορούν να παίρνουν το ενοποιημένο μάστερ. Με ομόφωνη απόφαση το ΤΕΕ αποφάσισε να προχωρήσει στη δημιουργία ενός τμήματος εγγραφής αποφοίτων Μηχανικών των ΤΕΙ. Να χαιρετήσουμε αυτή την πρωτοβουλία. Ανοίγει την πόρτα να λυθούν επαγγελματικά ζητήματα που χρονίζουν επί 60 χρόνια ανάμεσα σε Μηχανικούς των Πολυτεχνικών Σχολών και των ΤΕΙ και το νομοσχέδιο να κατοχυρώσει αυτή τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στο Πολυτεχνείο και το ΤΕΙ ώστε να ανοίξει η λύση ενός τόσο σοβαρού κοινωνικού προβλήματος».
-       Για τους Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς:
«Στον νόμο που ψηφίστηκε για την ιδιωτική εκπαίδευση πρέπει να είναι σαφές –αναφέρομαι σε μια βουλευτική τροπολογία που έχει έρθει- ότι η κρίση για την τέλεση ή μη των πειθαρχικών παραπτωμάτων εκ μέρους των εκπαιδευτικών της ιδιωτικής εκπαίδευσης και η επιβολή των προβλεπόμενων πειθαρχικών ποινών, ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα των προβλεπόμενων από τις κείμενες διατάξεις οργάνων και  σε καμία περίπτωση δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα της 3μελούς επιτροπής των δικαστών».
-       Για το Τέμενος:
«Έχει σημασία η οικοδόμηση τεμένους και η λειτουργία τεμένους. Η οικοδόμηση του Τεμένους δεν ταυτίζεται με την λειτουργία του. Για την λειτουργία του πρέπει να γίνουν διάφορα πράγματα. Θα παρακαλούσα να δείξουμε μια ωριμότητα πολιτική και κοινωνική για τη λειτουργία, όταν έχουμε τόσο κόσμο και στο λεκανοπέδιο της Αττικής και στη χώρα που είναι μουσουλμάνοι. Και επιπλέον του τεμένους, θα παρακαλούσα να εκφραστεί και μια βούληση από τους ομιλητές ώστε να λυθεί το θέμα του μουσουλμανικού νεκροταφείου. Γιατί, ενώ η εκκλησία της Ελλάδος ομόφωνα παραχώρησε 20 στρέμματα στο Σχιστό, η εταιρία που έχει τις εργολαβίες, λόγω οικονομικών προβλημάτων, έχει φαλιρίσει. Όλα τα μηχανήματά της είναι σε αυτή την έκταση, υπάρχουν δίκες, περιμένουμε τις αποφάσεις και ελπίζουμε αυτό το ιδιαίτερο δικαίωμα που έχει ο κάθε άνθρωπος να μπορεί να ταφεί εκεί που θέλουν οι δικοί του, πολύ σύντομα να μπορέσουμε να το έχουμε και για τους μουσουλμάνους».  

Στην έναρξη της ομιλίας του, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σημείωσε: «Υπάρχει μια μανία της αντιπολίτευσης να μιλά για θέματα διαδικαστικά, τα οποία άλλες φορές είναι δικαιολογημένα και άλλες φορές δεν είναι δικαιολογημένα. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ο λόγος για τον οποίο το νομοσχέδιο είναι ‘επείγον’, έχει σχέση με το πότε μας κοινοποιήθηκε η απόφαση του ΣτΕ. Δεν είναι αν την ξέραμε ή όχι, αν ξέραμε τι λέει ο Εισηγητής. Είναι η ακριβής διατύπωση, με βάση την οποία γίνεται ο νόμος. Εμείς, λοιπόν, δεν γνωρίζαμε την ακριβή διατύπωση. Αν άλλα κόμματα την γνώριζαν, να μας το πουν για να δούμε και με ποιον τρόπο τη γνώριζαν».


Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης
Μαθηματικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου