Τρίτη, 5 Σεπτεμβρίου 2017

Πανελλαδικές: Θέματα - Λύσεις και Σχόλια στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ Λυκείου

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Κάντε κλικ εδώ για να τα δείτε ή να τα κατεβάσετε (onedrive)

Κάντε κλικ εδώ για να τα δείτε ή να τα κατεβάσετε (google drive)

Κάντε κλικ εδώ για να τα δείτε ή να τα κατεβάσετε (dropbox)


ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ 2017

Θέματα:


Απαντήσεις:
Από lisari team



ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2017

Θέματα:


Απαντήσεις:
Απο Φρ. Πουκαμισά


Από ΟΕΦΕ


Από lisari team


Από Mathematica


Σχόλια:από αξιόλογους συναδέλφους που αναρτήθηκαν δημόσια σε δίαφορα site
1. Πολύ ωραία θέματα , πρωτότυπα αν και δύσκολα.
2. Ωραία τα θέματα, με δυσκολία σε αρκετά σημεία. Καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης και έγινε προσπάθεια να καλύψουν και ύλη που δεν εμφανίζεται τόσο συχνέ σε Πανελλαδικές (π.χ. αντίστροφη συνάρτηση)
3. Συμφωνώ ότι είναι όμορφα θέματα, αλλά λίγο απαιτητικά
4. Καλημέρα σε όλους συμφωνώ για το όμορφα να προσθέσω ότι έχουν και καλή διαβάθμιση από σχετικά "νωρίς". Πολύ πιο απαιτητικά από τα περσινά
5. Αρκετά απαιτητικό Δ θέμα με άρωμα Άλγεβρας από προηγούμενες τάξεις (τριγωνομετρία, ανισότητες κτλ). Κάποιος χρειάζεται να έχει πολύ καλή μαθηματική παιδεία για να ανταπεξέλθει σε αυτό. Ακόμη και το πρώτο ερώτημα θέλει προσοχή για την εύρεση της παραγώγου στο (-1,0) και την εξέταση της παραγωγισιμότητας στο 0.
6. Πολλά θέματα και αρκετά ανω του μετρίου. Τα Β4, Γ2,Γ4,Δ4 θέλουν πολυ χρόνο για να γραφτούν σωστα. Παντως το Γ2 ειναι πιο δύσκολο απο το Δ3. Δεν είχαν τι να βάλουν και ήρθαν 3 εμβαδά. Κόπηκε η αρχική και ξέμειναν απο ιδέες;Ούτε διαφορικές ούτε καν Bolzano, Rolle, ΘΜΤ. Γίνονται πιο τεχνικά και πιο "κοντα" στα γαλλικά πρότυπα. Ερχονται και "μεταρρυθμίσεις"...
7. σε σχέση με πέρυσι πιο δύσκολα ...
8. Δύσκολα ερωτήματα Γ2,Γ3,Δ3,Δ4 συγρητικα με περσυ μου φανηκαν πιο δυσκολα τι λέτε?
9. Πολλά και μερικά ανω του μετρίου. Τα Β4, Γ2,Γ4,Δ4 θέλουν πολυ χρόνο. Παντως το Γ2 ειναι πιο δύσκολο απο το Δ3. Δεν είχαν τι να βάλουν και ήρθαν 3 εμβαδά. Κόπηκε η αρχική και....
10. τελικη εκτιμηση 14-15 εφικτο μαλλον ευκολα σε γενικες γραμμες τα δυσκολα θεματα ειναι αντιμετωπισημα οποτε καλοι βαθμοι αναμενονται αρκετοι σε σχεση με περυσι ευκολοτερα
11. 12 μον ευκολα
12. Κρίμα και πάλι κρίμα....
Έκαναν τους πιο πολλούς μαθητές που διάβασαν σκληρά όλη τη χρονιά να νιώθουν ανίκανοι..
Επίτηδες το κάνανε;..κανείς δεν ξέρει..μόνο οι θεματοδότες...Τώρα στη προσπάθεια να βάλουν πρωτότυπα θέματα βάλανε ίδια ερωτήματα.Να μην μακρηγορώ όλα τα παραπάνω σχόλια των συναδέλφων με καλύπτουν.Είμαι υπέρ και για αλλαγή της ύλης.
13. Τα θέματα πάλι ήταν μονότονα όπως και πέρισυ. Έχουμε βγάλει τελείως από το κάδρο τα υπαρξιακά θεωρήματα. Ναι, περιμέναμε εμβαδόν,αλλά σε 2 θέματα; Πάλι χάραξη συνάρτησης σε 2 θέματα; Που είναι η αντιπαραγώγιση; Το ΘΜΤ;
Γενικά πιστεύω ότι οι περισσότεροι μαθητλες θα δυκσολευτούν να γ΄ραψουν πάνω από 12.
Στο θέμα Γ αν δεν έκανες την γραφική παράσταση έχανες Γ2,Γ3,Γ4.
Το θέμα Δ με αρκετά λεπτά σημεία, αμφιβάλλω ακόμα και ένας καλός μαθητής αν θα τα έγραφε όλα.
14.Οι μαθητές όπως βλέπουμε σιγά σιγα που έρχονται δεν πήγαν καλά τα θέματα δυσκολότερα και πολλά...εμενα μου άρεσαν είχαν κρίση και διαβάθμιση και ...γραφήματα Καλή τύχη στους μαθητές και του χρόνου σε εμάς
15. Ερώτηση σωστού λάθους με αιτιολόγηση! Χμμμμ...
16. Δε μου άρεσε το ότι στα θέματα Β, Γ, Δ ζητούνται συνεχώς μονοτονία, ακρότατα. Επίσης, το θέμα Δ δε μου άρεσε μιας και είχε πολλές πράξεις. Το Δ4 ήταν ένα έξυπνο ερώτημα που συνδύαζε το ακρότατο της f με βασική άλγεβρα όπως σχολίασε και ο Αλέξανδρος πιο πάνω. Το θέμα Γ το θεωρώ αρκετά απαιτητικό όχι ως προς τις ιδέες τις οποίες έχουμε ( ξανά ) δει αλλά ως προς τις αιτιολογήσεις. Θεωρώ πως πολύς κόσμος θα χάσει μόρια από τις αιτιολογήσεις αυτές . Κατά τα άλλα είναι ένα πολύ ωραίο θέμα. Το θέμα Β είναι πάνω σε βασικές έννοιες των συναρτήσεων και θεωρώ πως η πλειοψηφία δε θα είχε θέμα να ανταπεξέλθει. Όσο για το Θέμα Α εξετάζει βασικά πράγματα.
Επίσης, ο χρόνος μάλλον δεν ήταν επαρκής μιας και σε πολλούς υποψηφίους ( εδώ στη περιοχή) δε τους έφτασε ο χρόνος να ασχοληθούν με το Θέμα Δ.
17.

Δελτιο Τυπου ΕΜΕ:

Ειδικά Σχόλια
   Θέμα Α:
   Θεωρία
   Θέμα Β:
   Ελέγχονται βασικές γνώσεις Ανάλυσης.
   Θέμα Γ:
   Τα ερωτήματα Γ1, Γ4 θα δυσκολέψουν αρκετούς υποψήφιους.
   Θέμα Δ:
   Τα ερωτήματα Δ1, Δ2, Δ3 απαιτούν λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς και ιδιαίτερη προσοχή
   Το Δ4 θεωρείται αυξημένης    δυσκολίας και θα αντιμετωπισθεί με επιτυχή τρόπο από υποψήφιους που διαθέτουν
   αυξημένες μαθηματικές ικανότητες.
   
Γενικά Σχόλια
  • Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης όχι όμως στο απαραίτητο εύρος της.
    Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο που αναφέρεται σε προηγούμενες τάξεις.
  • Ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί τα ενδιάμεσα αποτελέσματα
  • Η διάρθρωση των ερωτημάτων δεν είχε την απαιτούμενη κλιμάκωση στο θέμα Γ.
  • Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν πολύ καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων.
  • Τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

Σχολια απο ΟΕΦΕ

Σχόλιο από Αντώνη Κυριακόπουλο

Πολλοί φίλοι μου με παροτρύνουν, με προσωπικά μηνύματα, να πω δημόσια την γνώμη μου για τα φετινά θέματα των μαθηματικών προσανατολισμού. Λοιπόν, η γνώμη μου είναι η εξής:
---Τα θέματα αυτά στερούνται φαντασίας και πρωτοτυπίας. Ήθελαν λίγη σκέψη και πολλές πράξεις. Εικάζω ότι πολλοί μαθητές, ακόμα και πολύ καλοί, δεν θα πρόφθασαν να ασχοληθούν με όλα τα θέματα. Αναρωτιέμαι, οι λύτες των θεμάτων της επιτροπής εξετάσεων, τι εισηγήθηκαν σχετικά με το χρόνο που θα χρειάζονταν οι μαθητές για τη λύση των θεμάτων αυτών. Πέρα απ' όλα αυτά, τα θέματα δεν εξέταζαν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης, ενώ μερικές ερωτήσεις επανεξέταζαν το ίδια θέμα. Γενικά, τα θέματα αυτά είναι περισσότερο κοντά στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά. Με τέτοια θέματα δεν επιλέγονται οι καλύτεροι.


Πληροφορίες για την βαθμολόγηση:

Σύμφωνα με πληροφορίες του ¨Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ¨  οι πρώτες ενδείξεις από τη βαθμολόγηση των γραπτών  στα Μαθηματικά Προσανατολισμού των Γενικών Λυκείων στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις,  μας δείχνουν ότι οι μαθητές/τριες  δυσκολεύτηκαν να επιτύχουν υψηλές βαθμολογίες, χωρίς βέβαια να υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις.
Ως βασική αίτια της δυσκολίας των μαθητών/ριών οι βαθμολογητές αναφέρεται ότι:
  • Ο χρόνος δεν ήταν επαρκής για τη πλήρη διαπραγμάτευση των θεμάτων, καθώς πολλά ερωτήματα απαιτούσαν τεράστιο όγκο πράξεων.
  • Παρατηρήθηκε ότι οι μαθητές/τριες παρουσιάζουν προβλήματα στην αντιμετώπιση ασκήσεων με τριγωνομετρικές πράξεις.
  • Οι μαθητές/τριες δυσκολεύτηκαν στην επίλυση των ερωτημάτων Γ1 – Γ2 –Δ4 στα οποία χρειαζόταν ιδιαίτερη δεξιότητα για να τα επιλύσουν.
  • Τέλος πολλοί λίγοι μαθητές/τριες αιτιολόγησαν πλήρως το ερώτημα Α2 στο οποίοι σύμφωνα με οδηγία του υπουργείου «θεωρείται σωστή αιτιολόγηση ότι ο ισχυρισμός είναι ψευδής η συνάρτηση f(x) =IxI ϵ R, η οποία είναι συνεχής αλλά όχι παραγωγίσιμη στο 0. Επειδή υπάρχει στο σχολικό βιβλίο δεν είναι απαραίτητη η απόδειξη. Το ίδιο ισχύει για τη συνάρτηση g(x)= √χ, x≥0.  Αν χρησιμοποιηθεί ως αντιπαράδειγμα άλλη συνάρτηση που δεν υπάρχει στο σχολικό βιβλίο χρειάζεται απόδειξη. Γενικά η αιτιολόγηση απαιτεί κατάλληλο αντιπαράδειγμα. Οποιοδήποτε άλλη αιτιολόγηση δεν βαθμολογείται.»
Επίσης να σημειώσουμε ότι οι βαθμολογητές αναφέρουν την δυσκολία που αντιμετωπίζουν στη βαθμολόγηση των γραπτών, λόγω των πολλών πράξεων που απαιτεί η σωστή επίλυση των ερωτημάτων.



Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης
Μαθηματικός

1 σχόλιο:

  1. Ποσο θεωρειται ενας καλος βαθμος σε αυτο το διαγωνισμα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή