Stats

Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017

«Νέο λύκειο» από Σεπτέμβρη – Ξεχνιέται η κατάργηση των Πανελλαδικών - Η επόμενη συζήτηση θα αφορά τις φυσικομαθηματικές σπουδές, καθώς τα βιβλία των μαθηματικών έχουν κριθεί έως και προβληματικά και πιστεύεται ότι πρέπει να εκσυγχρονιστούν

«Νέο λύκειο» από Σεπτέμβρη – Ξεχνιέται η κατάργηση των Πανελλαδικών

- «Κολλάει» και πάλι η κατάργηση των Πανελλαδικών
-  Υποχρεωτική φοίτηση στο Λύκειο
- «Στον αέρα» οι σχολές ΟΑΕΔ και ΕΠΑΣ
-  Γενναία μείωση των μαθημάτων στις ενδοσχολικές εξετάσεις
-  Μειώνονται και τα διδασκόμενα μαθήματα 

Νέο λύκειο φέρνει από τον Σεπτέμβριο το Υπουργείο Παιδείας, με την υπογραφή του Κώστα Γαβρόγλου.Αλλαγές στις ώρες, «ψαλίδι» στα διδασκόμενα μαθήματα, μείωση των μαθημάτων στις ενδοσχολικές εξτάσεις, υποχρεωτική φοίτηση στο Λύκειο, είναι κάποια από όσα θα έχει ο «μπαχτσές»

Ωστόσο, παρ' ότι προεκλογικά ήταν στην ατζέντα του ΣΥΡΙΖΑ, δεν καταργούνται οι Πανελλήνιες, με το υπουργείο να θέτει την υλοποίηση αυτής της δέσμευσης... στις καλένδες.

«Αγκάθι» το Εθνικό Απολυτήριο
Στο επίκεντρο λοιπόν των συζητήσεων παραμένει το Εθνικό Απολυτήριο με το οποίο οι μαθητές θα εισάγονται σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, με την υπόθεση όμως να «κολλάει» στην μη εγγύηση του αδιάβλητου της διαδικασίας.
Οι προτάσεις που θέτει στο «τραπέζι» το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, είναι η κλήρωση θεμάτων που θα έχει προτείνει ο σύλλογος διδασκόντων και βαθμολόγηση γραπτών από άλλους καθηγητές, ώστε να μην υπάρχει πίεση από γονείς σε γνώριμους εκπαιδευτικούς για να βαθμολογήσουν καλύτερα τα παιδιά τους.
Ο ίδιος ο Κώστας Γαβρόγλου ωστόσο παρουσιάστηκε πρόσφατα αβέβαιος για το κατά πόσο θα μπορούσε να διασφαλισθεί η αξιοπιστία σε ένα τέτοιο εγχείρημα. Θέλοντας να αμυνθεί απέναντι σε όσους τον κατηγορούν πως κάνει άλλα από όσα είχε υποσχεθεί, τόνισε πως δεν είναι παράλογο κάποια πράγματα να υλοποιηθούν σε βάθος τριετίας η και... πενταετίας.
Τι προβλέπει η «αναμόρφωση» του Λυκείου
-Την ίδια ώρα λοιπόν που εγκαταλείπεται το θέμα της κατάργησης των Πανελλαδικών, το υπουργείο φαίνεται αποφασισμένο να θεσπίσει την υποχρεωτική φοίτηση στην Α' Λυκείου, χωρίς ωστόσο να έχει διευκρινιστεί ακόμα τι θα γίνει με τις άλλες μεταγυμνασιακές δομές (ΟΑΕΔ-ΕΠΑΣ). Οι δομές αυτές έχουν πάρει μια μικρή παράταση ζωής αλλά η βιωσιμότητά της αναμένεται να τελειώσει σε βάθος τετραετίας.
-Αυτό γιατί η υποχρεωτική φοίτηση στο λύκειο θα «ανέβει» μέχρι την Β Λυκείου την περίοδο 2018-2019 και την Γ΄ Λυκείου την περίοδο 2019-2020. Αυτό δεν αφορά μόνο τα Γενικά Λύκεια, αλλά και τα Επαγγελματικά, Μουσικά και Καλλιτεχνικά.
-Την ίδια στιγμή τα μαθήματα που θα εξετάζονται στις ενδοσχολικές εξετάσεις θα μειωθούν αρκετά, με τη λίστα των μαθημάτων που θα βρεθούν εκτός να είναι ακόμα υπό συζήτηση.
-Από το Σεπτέμβριο του 2018 αναμένεται να μειωθούν και τα διδασκόμενα μαθήματα, με αυτά στην Β'Λυκείου να μένουν μισά, ενώ υπάρχει πρόταση στην Γ' Λυκείου να είναι μόλις 4.

-Αλλαγές προβλέπονται όμως και στην διδασκόμενη ύλη. Μετά την «υποχώρηση» στο θέμα των θρησκευτικών, αναμένεται το τελικό πόρισμα για την Ιστορία. Η επόμενη συζήτηση θα αφορά τις φυσικομαθηματικές σπουδές, καθώς τα βιβλία των μαθηματικών έχουν κριθεί έως και προβληματικά και πιστεύεται ότι πρέπει να εκσυγχρονιστούν.
-Η κυβέρνηση επίσης είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει άμεσα και στην ομαδοποίηση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, κάτι το οποίο ζητούν οι θεσμοί και η ίδια προσπαθεί να κρύψει «κάτω από το χαλί»
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος 
http://www.newsit.gr/ellada/Neo-lykeio-fernei-apo-Septemvri-i-kyvernisi-KSexnietai-i-katargisi-ton-Panelladikon/737056

Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης
Μαθηματικός

5 σχόλια:

  1. Δεν υπάρχουν ΑΕΙ και ΤΕΙ, υπάρχουν πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Και τα 2 ανήκουν στα ΑΕΙ της χώρας. Τα μεν ανήκουν στον πανεπιστημιακο τομέα τα δε στον τεχνολογικό. Δεν καταλαβαίνω γιατί σε όλα τα άρθρα συνεχίζεται ο διαχωρισμός?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδή και στην κοινωνια συνεχιζεται αυτος ο διαχωρισμος για τον λογο οτι οπως και να το κάνουμε το επίπεδο διδασκαλίας δεν είναι ίδιο. Αν δεν υπήρχε διαφορά, οι βάσεις των σχολών παρόμοιου ενδιαφέροντος θα ήταν πάνω κάτω οι ίδιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία λοιπόν και οι Πανεπιστημιακές σχολές που έχουν χαμηλή βάση κάτω του 10, σύμφωνα με τη λογική σου, δε μπορεί να είναι πανεπιστημιακές.

      Διαγραφή
  3. Δεν μπορούν ή μάλλον δεν θέλουν να καταλάβουν ότι το πρόβλημα δεν είναι οι Πανελλήνιες...Οι ρίζες του βρίσκονται στην εκπαίδευση που δέχεται το παιδί από τα πρώτα χρόνια!Δεν μπορείς να με έχεις επί 11 χρόνια στην αποστήθιση και τον 12 χρόνο να μου δίνεις ερωτήσεις που απαιτούν ΚΑΙ κριτική ικανότητα όταν ο ίδιος δεν μου επιτρέπεις να την αναπτύξω μέσω του άθλιου προγράμματος σπουδών που μου πλασάρεις ως φυσιολογικό...Δεν μπορείς να ωθείς το παιδί σε μία λαίλαπα πληροφοριών που αργότερα ΔΕΝ θυμάται γιατί πολύ απλά το βομβαρδίζεις με χίλια δύο που πέραν του ότι είναι πολλά δεν έχουν και συνοχή!Κύριε Υπουργέ,κοιτάξτε να αναβαθμίσετε το υλικό των σχολικών βιβλίων (π.χ.την Ιστορία της Θεωρητικής στη Γ'Λυκείου που είναι λίαν επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ) και αφήστε τις πρωτοπορίες!Από τότε που πήγα Λύκειο χόρτασα πρωτοπορία!!Και μία ακόμη υποσημείωση:Να εκτιμάτε τον κόπο ΟΛΩΝ των παιδιών!Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. μπορεί να διαφέρουν στο περιεχόμενο σπουδών αλλά για να τα προτιμά μία μερίδα υποψηφίων υπάρχει λόγος!Φτάνει πια αυτή η διάκριση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή