Συνολικές προβολές σελίδας

Google Analytics

Θέματα - Λύσεις και Σχόλια στα Μαθηματικά Προσανατολισμού

Παρακάτω μπορείτε να κατεβάσετε τα θέματα και τις λύσεις των Πανελλαδικών θεμάτων όλων των ετών:
ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΟΛΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΤΩΝ

Κάντε κλικ εδώ για να τα δείτε ή να τα κατεβάσετε (Dropbox)

Δείτε παρακάτω θέματα, λύσεις και σχόλια για τα θέματα των Πανελλαδικών των Μαθηματικών Προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου. Στο τέλος της ανάρτησης βρείτε τα θέματα και τις λύσεις των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων που διενεργούνται τον Σεπτέμβρη.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2019 (ΘΕΜΑΤΑ & ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ)

κάντε κλικ πάνω στην κάθε εικόνα και θα ανοίξετε το αντίστοιχο αρχείο.




Για να δείτε τον πλήρη φάκελο με θέματα καθώς και λύσεις από διάφορες πηγές τότε κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο ή πάνω στην εικόνα

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2019 (Θέματα & Λύσεις)

Κάντε κλικ εδώ για να τα δείτε ή να τα κατεβάσετε (Dropbox)


Σχόλια: από αξιόλογους συναδέλφους που αναρτήθηκαν δημόσια, σε διάφορα site

Ωραία θέματα! Το μόνο που μπορώ να σχολιάσω είναι ότι είχε πολλά υποερωτήματα που λυνόντουσαν με σύνολο τιμών και
το Δ.3 II. μπορεί να δυσκόλεψε κάποιους πολύ καλούς μαθητές. . .
Θέματα για μαθητές με κρίση!!!

Τα θέματα τα βρήκα καλά, αν εξαιρέσεις:
- το Α1βi, όπου ο μαθητής έχει να διαλέξει ανάμεσα στο «μια συνάρτηση έχει αντίστροφη, όταν είναι 1-1» και στο «μια συνάρτηση έχει αντίστροφη όταν για οποιαδήποτε x_1,x_2...»,
- το Α1βii όπου δεν είναι σαφώς διατυπωμένο στο σχολικό βιβλίο (περιμένουν να γράψει όλη την ενότητα «αντίστροφη συνάρτηση» ο μαθητής;) και
- το Δ4, όπου, εφόσον δεν υπάρχει αντίστοιχη άσκηση στο σχολικό βιβλίο, ο μαθητής εύλογα μπορεί να ψάχνει κοινή εφαπτομένη σε κοινό σημείο (αρκούσε μια διευκρίνιση).

ΘΕΜΑ Α, φυσιολογικότατο και μέτριας δυσκολίας.
ΘΕΜΑ Β, φυσιολογικότατο επίσης και σχετικά εύκολο αφού δεν θέλει πολλές πραξεις κιόλας.
ΘΕΜΑ Γ, Καλό για Γ θέμα, καλύπτει αρκετά πράγματα και έχει και δυσκολίες και είναι και μεγάλο, γενικά ψιλο-απαιτητικό(λόγω του οτι έχει πολλά πραγματα να κάνεις και όχι τετριμμένα).
ΘΕΜΑ Δ, Περίεργη κατανομή δυσκολίας, τα Δ1/Δ2 πολυ/αρκετα εύκολα, το Δ3 καλούτσικο και έξυπνο και το Δ4 καλο για δύσκολο υποερώτημα Δ θέματος.

Όσο για το διαβαθμισμένα, ήταν σε κάποιο βαθμό αλλά όχι τοσο πόλυ, πιο πολυ για άσπρο-μαύρο θα τα έλεγα παρά για διαβαθμισμένης δυσκολίας αλλά ίσως υπερβάλλω και λίγο.
Γενικά μια χαρά θέματα αν και έλειψε ενα πολύ δυσκολο υποερώτημα που κατά τη γνώμη μου πάντα πρεπει να μπαίνει.

Και μένα μου άρεσαν τα θέματα. Ειδικότερα στο θέμα Α χαίρομαι υπήρχαν μόνο 2 μονάδες που απλά σου τις σφυρίζει ο διπλανός σου ή απλά ήσουν τυχερός. Για τις υπόλοιπες 23 μονάδες θα πρέπει να είσαι διαβασμένος!
Η γραφική παράσταση στο Β4 είναι θέμα που ενδεχομένως να έχουν επεξεργαστεί οι μαθητές με χρήση της Άλγεβρας της Β Λυκείου. Βασικές συναρτήσεις, βασικοί μετασχηματισμοί. Όμορφο θέμα που εξετάζει βασικές γνώσεις και συγκεκριμένες στάνταρ διαδικασίες που μαθαίνει ένας μαθητής κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Το θέμα Γ επίσης βασικό θέμα κλιμακούμενης δυσκολίας. Πιστεύω ότι το Γ3ii θα δυσκολέψει τους μαθητές αν δεν τη μετασχηματίσουν. Μου άρεσε πολύ και αυτό.
Οι μέτριοι μαθητές θεωρώ ότι μέχρι εδώ έχουν πάρει αρκετές μονάδες αναλογικά με το διάβασμά τους.
Στο Θέμα Δ τώρα. Το Δ1 βασικό και απλό ερώτημα. Στάνταρ διαδικασία και δύσκολα θα χαθεί ως ερώτημα.
Από εδώ και πέρα αρχίζει η σταδιακή αύξηση της δυσκολίας. Στο Δ2 πρέπει ο μαθητής να θεωρήσει τη διαφορά των 2 συναρτήσεων και να μελετήσει το πρόσημό της. Κλασικό ερώτημα εύρεσης εμβαδού μεταξύ 2 συναρτήσεων. Μια χαρά... Στο Δ3 ο μαθητής έχει επιλογή για το πως θα δουλέψει. Είτε με την f'' (με αρκετές πράξεις) είτε με την f'. Σε κάθε περίπτωση ο μαθητής πρέπει να διαθέτει αλγεβρική επιδεξιότητα. Στο Δ3ii και στο Δ4 ένας μέτριος μαθητής δύσκολα θα ανταποκριθεί και ο καλός θα πρέπει να έχει κριτική σκέψη και να έχει κατανοήσει σε βάθος μαθηματικές έννοιες.
Σε γενικές γραμμές τα θέματα μου άρεσαν ΠΟΛΥ και δίνω τα ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ μου στην επιτροπή!

Επιτέλους έγινε το βήμα της κατάργησης των χωρίς δικαιολόγηση Σ-Λ , τα οποία
έδιναν 10/100 στον "πονηρό" που αντέγραφε ! :clap2:
Εκτός αυτού , έχω την αίσθηση ότι πρόκειται για εξαιρετική επιλογή θεμάτων .

Το θέμα Α.: ακριβώς έτσι πρέπει να είναι ένα θέμα που εξετάζει την συγκεκριμένη θεωρία στην οποία διαγωνίζονται οι υποψήφιοι.
Τα υπόλοιπα έχουν δύσκολα σημεία, δεν έχουν την πολυπλοκότητα των θεμάτων προηγούμενων χρόνων, προσφέροντας στον καλό μαθητή την ευκαιρία να ξεχωρίσει.

«Κλιμακούμενης δυσκολίας» χαρακτηρίστηκαν τα θέματα των Μαθηματικών στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων. Όπως είπε στο protothema.gr ο Γιάννης Βαφειαδάκης, μαθηματικός - πρόεδρος της ΟΕΦΕ, είναι ένα πολύ καλό διαγώνισμα υπό την έννοια ότι «τα θέματα είναι καλά διατυπωμένα και έχουν βαθμό δυσκολίας προκειμένου να ξεχωρίσουν οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι». Ο καθηγητής τονίζει ακόμα ότι υπήρχε μία δυσκολία στις πράξεις, αλλά ο καλά διαβασμένος μαθητής «μπορούσε να γράψει».

Σχόλια από E.M.E.
Τα θέματα των Μαθηματικών που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ των ημερήσιων Γενικών Λυκείων, σύμφωνα  με ανακοινωθέν της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας:
•    Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης.
•    Υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία από το πρώτο θέμα.
•    Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων.
•    Τα θέματα παρουσιάζουν μεγαλύτερη δυσκολία από τα αντίστοιχα περσινά
•    Εκτιμούμε ότι πολλοί υποψήφιοι αντιμετώπισαν πρόβλημα με το χρόνο
Θέμα Α
Θεωρία από το σχολικό βιβλίο με αυξημένες απαιτήσεις
Θέμα Β
Ελέγχονται βασικές γνώσεις Ανάλυσης.
Θέμα Γ
Με πολλά ερωτήματα εξετάζεται μεγάλο μέρος της ύλης.
Το ερώτημα Γ3 θα δυσκολέψει αρκετούς υποψηφίους
Θέμα Δ
Το θέμα Δ παρουσιάζει αυξημένη δυσκολία
Εσπερινά Λύκεια
Για τα θέματα που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των Εσπερινών  Γενικών Λυκείων η άποψη της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας είναι η εξής:
Τα θέματα παρουσιάζουν αυξημένη δυσκολία σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά.
Το ύφος και η δυσκολία των θεμάτων απέχει πάρα πολύ από τη σχολική πραγματικότητα των Εσπερινών Λυκείων



Πληροφορίες για την βαθμολόγηση:



ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ 2019 (πως βαθμολογούνται δηλαδή τα γραπτά στα εξεταστικά κέντρα)


Κάντε κλικ εδώ για να τα δείτε ή να τα κατεβάσετε (Dropbox)


ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2019 (ΘΕΜΑΤΑ & ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ)



Κάντε κλικ εδώ για να τα δείτε ή να τα κατεβάσετε (Dropbox)


Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης
Μαθηματικός